Syndicus

Je syndicus, altijd paraat

Wanneer je Jalo Beheer als syndicus inschakelt voor het beheer van je mede-eigendom, dan mag je er zeker van zijn dat je dit beheer in handen geeft van een team van specialisten.

Het beheer van de gemeenschappelijke delen van appartementsgebouwen, is namelijk onze hoofdactiviteit en onze passie. De allerlei grote en kleine probleempjes m.b.t. mede-eigendom die ons doorheen de jaren hebben uitgedaagd, maakten dat wij ons als syndicus zijn gaan verdiepen in de complexe materie van mede-eigendom.

Daarnaast werken we met een team van verschillende experts met elk hun eigen vakdomein. Elke expert heeft dus in zijn of haar domein al verschillende jaren kennis en ervaring opgedaan op het gebied van mede-eigendom.

Hieronder stellen we graag onze domeinen aan je voor:

  • administratief beheer
  • financieel beheer
  • technisch beheer
  • juridisch beheer
  • verzekeringstechnisch beheer
  • eigen klusjesdienst

De opdeling in deze domeinen zorgt ervoor dat wij als professionele syndicus steeds snel en accuraat kunnen handelen met de juiste expertise.

We lichten elke dienst hieronder even kort voor je toe.

Administratief beheer

De administratieve medewerkers van Jalo Beheer staan in voor de glasheldere communicatie rond het beheer van jouw mede-eigendom. Zij zijn dynamisch, behulpzaam, vriendelijk en bovenal correct.

Je kan bij hen terecht voor volgende zaken:

  • De verwerking van in- en uitgaande documenten;
  • Het eerste aanspreekpunt aan de telefoon;
  • Een antwoord op al je algemene vragen;
  • Het bijhouden van de eigenaarsgegevens;

Financieel beheer

Je VME krijgt van bij de start een financieel expert toegewezen die je een antwoord biedt op al je financiële vragen. Denk maar aan achterstallen, voorschotten of rekeningnummers.

Daarnaast zorgt hij of zij ook voor:

  • Informatie rondom je betalingen;
  • Een toelichting van de jaarrekening;
  • Het opvragen van een reservefonds en het werkkapitaal;

Onze boekhouders omschrijven wij graag als pietjes precies, professionals die cijfers vertalen in mensentaal en experten in VME-boekhoudingen.

Technisch beheer

De technische beheerders van Jalo Beheer kan je omschrijven als enthousiast, ervaren, communicatief, diplomatisch, assertief, …. Ze staan onder begeleiding van een Directeur Technisch Beheer.

Omdat we geloven dat een goede vertrouwensrelatie tussen VME en beheerder samenhangt met een succesvol beheer, krijgt elk gebouw van ons een eigen technische beheerder toegewezen.

Deze zal dan onder meer instaan voor:

  • het algemene reilen en zeilen in je gebouw;
  • het oplossen van technische problemen en vragen;
  • de opvraging van offertes;
  • dringende en minder dringende klusjes binnen en buiten het gebouw;

Juridisch beheer

Bij Jalo Beheer kan je ook rekenen op een juridische dienst, wanneer nodig.

Onze juridische dienst wordt onder meer ingeschakeld bij problemen zoals:

  • de opvolging van juridische procedures door of tegen de VME;
  • de opstart van invorderingsprocedures b.t. achterstallige eigenaars of leveranciers;
  • de opvolging van regelgeving omtrent mede-eigendom;
  • schadegevallen;

Verzekeringstechnisch beheer

Doet er zich een schadegeval voor in je gebouw? Dan kom je bij onze dienst “verzekeringstechnisch beheer” terecht, aangezien de blokpolis – oftewel brandverzekering van het gebouw – onder het beheer van de syndicus valt.

Onze ervaren verzekeringsexperten zorgen voor de indiening, de opvolging en de verwerking van je schadegeval, en zijn voor jou de link tussen jou en de verzekeringsmakelaar.

Je komt met deze dienst dus in contact van bij de aangifte tot de uitbetaling van je schadegeval, en alle stappen daar tussenin. Zij zorgen voor een correcte opvolging van je dossier en lichten deze ook in heldere taal aan jou toe.

Eigen klusjesdienst

Zijn er een aantal kleine karweitjes binnen je gebouw, zoals bijvoorbeeld lampen vervangen, die maar blijven aanslepen? Of heb je bij dringende interventies, zoals stormweer, geen eigen klusjesman in dienst die je meteen uit de nood kan helpen?

Om hieraan het hoofd te kunnen bieden, creëerde Jalo Beheer een eigen klusjesdienst die gecoördineerd en op vraag van de VME kan worden ingezet. Op deze manier kunnen we zelf bepalen wat dringend is en dus eerst moet gebeuren, en wat er nog even kan wachten.

Dit werkt veel flexibeler dan wanneer je met externe leveranciers moet werken waarvan je de planning zelf niet kan beïnvloeden. Onze klusjesmannen komen, op vraag van de VME, ter plaatse en handelen de klusjes snel en correct af.

Het merendeel van de taken die je hierboven terugvindt, zijn inbegrepen in de standaardvergoeding die we jaarlijks aan de VME aanrekenen. Enkel wanneer je VME de expertise van een specialist nodig heeft, betaal je hiervoor meer.

Om je meer duiding te geven over welke situaties het specifiek gaat, voegen we bij onze offerte en onze syndicusovereenkomst een lijst toe van beheertaken die voor extra kosten zorgen. Zo behouden we te allen tijde een transparante samenwerking.

Wens je meer informatie of een vrijblijvende offerte?

Neem dan vandaag nog contact met ons op en dan bezorgen wij je spoedig een antwoord!